Kampaň s nahým Benem Cristovao má i po roce své výsledky!
20.05. 2015 15:36
Ben Cristovao, jeho zastupující agentura Championship Music a Seznam.cz (projekt Seznam se bezpečně) se koncem roku 2013 dohodli na vytvoření plánované virální kampaně. Ta podpořila témata, kterým se projekt Seznam se bezpečně dlouhodobě věnuje. Kampaň Nahá celebrita měla zvýšit povědomí o rizicích sdílení intimních materiálů a možných důsledcích tohoto jednání. Především pak o větší informovanosti takto postižených a o tom, jak tuto situaci řešit.
Manažer Bena Lukáš Rychatřík vysvětluje: »Bylo to celkem kontroverzní řešení, vymyslet kampaň postavenou na tom, že Bena rovnou svlékneme. Reakce, dosah a hlavně počet nově ohlášených případů staví vše do rovnováhy a mám z něj i po roce radost.«
Pro mediální spolupráci byla oslovena společnost BauerMedia. Přes jejich mediální kanály nechala uniknout video, kde se Ben svléká před webovou kamerou a vyvolává dojem komunikace s osobou na druhé straně. BauerMedia připravila pro své weby (Jenpromuze.cz, Jenprozeny.cz, Jenproholky.cz a Superspy.cz) a společenský týdeník Spy texty a fotomateriály (odchycení Bena na letišti, fotky zhrzené milenky).
Informace o zveřejněném videu začala následně samovolně přebírat další společenská média jako například Blesk.cz, Extra.cz, Prask.nova.cz a další. Celkem se zpráva objevila v 38 mediálních výstupech. Ben Cristovao kampaň podpořil fotografií před policejní stanicí, čímž informoval o kampani i další své fanoušky na Facebooku (těch bylo tehdy 280. 000). Championship Music kontaktovala chvíli před plánovaným odhalením redakce pořadu Top Star Magazín (TV Prima), kde po dohodě všech zúčastněných došlo k odhalení kampaně a vysvětlení pravého významu kampaně veřejnosti. Následující ráno po odvysílání reportáže byl na Novinky.cz zveřejněn článek Seznam odhalil nahou celebritu. Zde si článek přečetlo přes 750 000 lidí a text se tak stal tamním nejčtenějším článkem toho dne.
Projekt Seznam se bezpečně úspěšně pokračuje i v roce 2015. Besedy na základních školách jsou ještě frekventovanější a je o ně velký zájem. Jedním z jejich ambasadorů je stále Ben Cristovao. »Projekt je pro mě dnes už srdcová záležitost. Projeli jsme desítky škol, poslechli stovky příběhů a poradili už tisícům dětí ve věcech, na které je zatím nikdo nepřipravuje,«
vysvětluje k projektu Ben.
Na otázku, zda zpětně nelituje toho, že kampani propůjčil své nahé tělo, říká: »To, že jsem svým videem dokázal přitáhnout k tomuto projektu tolik pozornosti, beru jako úspěch. Za svůj zadek se nestydím a trochu ukazování prstem mým směrem pro dobrou věc zvládnu.«
Rekapituluje samozřejmě i Martin Kožíšek, manažer pro internetovou bezpečnost Seznam.cz: »Od spuštění kampaně evidujeme v naší poradně zvýšený počet případů. Obracejí se na nás hlavně mladí lidé, kteří v minulosti poslali svoje intimní materiály partnerům a nyní se objevily na internetu. Mnoho řešených případů je spojeno s nějakou formou vydírání. Některé případy z poradny konzultujeme s dalšími odborníky a část z nich řešíme i s policií.«